Tel fix: 021.334.36.80
Tel fix/fax: 021.527.43.46
Mobil: 0721.631.761 / 0788.388.625
Email: contact@victoriaglobal.ro

Studiu de caz Dacia Renault

Dacia este primul si cel mai mare producator roman de automobile. Din 1968, de cand primul model, Dacia 1100, a iesit pe poarta uzinei de la Mioveni, si pana azi, cand, in plina criza mondiala a industriei auto, isi mareste cadenta de productie ca sa faca fata cereriior din tarile Europei de Vest, Dacia nu inceteaza sa ne surprinda. Printre prioritatile anului 2009 – sa eficientizeze consumul de energie prin investitii, inovatii si programe cu bataie lunga. La sfarsitul lunii mai, Directorul General Dacia, Francois Fourmont, a fost desemnat ,,cetatean de onoare” al municipiului Pitesti, pentru contribute sa la dezvoltarea industriei auto din Roma­nia. Primarul Tudor Pendiuc, imbracat de ceremonie, cu banda tricolora peste perioada actuala de criza, exista si oameni care s-au preocupat de soarta comunitatii din Arges, iar Franpois Fourmont a fost unul dintre acestia. In timp ce alte societati inchid portile si concediaza oameni, Dacia produce in continuare, si inca bine”. Reprezentantul argesenilor are de ce sa fie multumit. Din 1999, de cand Grupul Renault a achizitionat pachetul majoritar din capitalul societatii,in urma procesului de privatizare, aproape 1,5 miliarde de euro au fost investite in dezvoltarea platformei industriale de la Mioveni si a judetului Arges. Istoria Uzinei de Autoturisme de la Mioveni (fost Colibasi) a fost inca de la inceput legata de cea a grupului francez.

uv-dacia-35

In 1966, Nicolae Ceausescu, presedinte al Republicii Socialiste Romania de doar un an, a dat unda verde producerii unui autoturism sub licenta de la un producator strain. La licitatie au participat Renault, Peugeot, Fiat, Alfa Romeo si Austin, dar vizita presedintelui De Gaulle In Romania a fost decisiva In semnarea contractului cu Renault. In doar cativa ani, de la Mioveni a plecat o intreaga gama de modele, cuprinzand mai multe tipuri de vehicule de persoane si autoutilitare. De la Dacia 1100 si 1300 pana la Lastunul fabricat la Timisoara si retras din fabricatie imediat dupa 1989, de la Dacia Nova – primul model 100% romanesc, in sat in 1995 – si pana la modelele introduse odata cu preluarea actionariatului majoritar de catre francezi – Solenza, Logan si, anul trecut, Sandero – uzina a functionat mereu la turatie maxima. Aproximativ 95% din vehiculele produse acum la Dacia sunt constituite din piese care pot fi reciclate la sfarsitul ciclului de viata. Logan eco2 demonstreaza ca un vehicul poate fi „economic si ecologic” pastrandu-si performantele bune. Optimizarea consumatorilor de energie de la bord a dus la reducerea cu 4 g/km a emisiilor, permitand incarcarea mai putin frecventa a bateriei. In curand vor fi disponibile vehiculele cu motorizari pe GPL si bioetanol.

Tagged with: , ,

Leave a Reply