Tel fix: 021.334.36.80
Tel fix/fax: 021.527.43.46
Mobil: 0721.631.761 / 0788.388.625
Email: contact@victoriaglobal.ro

Pretul Daciei cel subtire si cu reducerea consumului de energie se tine

Apartenenta la Grupul Renault, pe care presedintele acestuia, Carlos Ghosn, si-l doreste „cel mai rentabil constructor european”, a impus la Dacia un program sustinut de eficientizare a costurilor. Pe langa alte masuri, a fost pusa la punct o strategie menita sa duca la conservarea resurselor si protectia mediului. Dacia este certificata ISO 14001 din anul 2005, iar in 2008 Sistemul de Management al Mediului al Dacia a fost reconfirmat de standardul 14001, valabil pana in 2011. Prin toate actiunile sale, compania isi sustine pozitionarea ca „actor de referinta”in materie de mediu, prin intensificarea dialogului cu partenerii sai locali, prin colaborare cu asociatiile de profil si cu scolile din vecinatatea platformei si prin promovarea bunelor practici de „eco-conduita”. Datorita acestei politici de mediu, din 2000 si pana acum, emisiile de C02 de pe platforma Dacia au scazut cu 86% pentru fiecare vehicul fabricat, consumul de energie electrica a fost redus cu 74,91%, iar consumul de apa a scazut cu 97,22%. In ultimii opt ani, pe platforma Mioveni, consumul de energie raportat la vehicul produs a scazut dramatic. In cazul energiei termice, de la 6,57 Gcal/ vehicul in anul 2000 la 0,51 Gcal/vehicul in 2008. lar in cazul energiei electrice, de la 2,87 MWh/vehicul in 2000 la 0,72 MWh/ vehicul in 2008.

Logistica_30

Si, cum in pretul final al oricarui automobil cheltuielile pentru energie au o pondere semnificativa, eficientizarea energetica la toate nivelurile in companie a devenit o prioritate in ultimii ani. In octombrie 2005, la Dacia a fost lansat proiectul „Eco Energie”, cu scopul de a informa angajatii in legatura cu modalitatile de a economisi energia si de a reduce cheltuielile companiei. Le-au fost explicate principalele cauze ale pierderilorde energie electrica, termica, de gaz natural, apa si aer comprimat si cum pot contribui direct la mai buna gestionare a acestora. Programul a avut rezultate spectaculoase: in trei ani, consumul de energie termica pe platforma de la Mioveni a scazut cu 43%, cel de ener­gie electrica cu 20%, consumul de apa, cu 51%, iar cel de aer comprimat, cu 35%. Este interesant de observat ca Dacia a reusit sa atinga aceste performante imbinand implicarea la nivel de companie cu cea de la nivelul fiecarui angajat. De exemplu, compania s-a ocupat de reabilitarea cladirilor, pentru a reduce consumul de energie termica. A achizitionat cuptoare de turnatorie noi la turnatorie aluminiu si a modernizat centrala termica cu opt cazane (patre cazane pentru producerea de apa fierbinte termoficare, doua cazane pentru producerea aburului si doua cazane pentru apa fierbinte tehnologica). A optimizat iluminatul in hale. A initiat mai multe campanii de detectare si reparatie a echipamentelor care produc pierderi. Si a integrat obiective de reducere a consumului in noile proiecte ale companiei. Dar a multiplicat efectele tuturor acestor actiuni incurajand angajatii sa aplice solutii de eficientizare energetica la indemana tuturor: de exemplu, sa inchida usile pentru a limita pierderile de caldura, sa respecte anumite valori termice in timpul iernii (20° in birouri, 17° in hala de fabricatie, 15° in hala de stocare) sau sa stinga lumina in afara perioadei de fabricatie. Gesturi simple, dar care, prin acumulare, au dus la economii importante de energie termica si electrica.

Tagged with: , , ,

Leave a Reply